Budowa wózka widłowego

Opublikowane przez Redakcja 20/10/2010 Comments are off 938 odsłon

Wózki widłowe są najpopularniejszym urządzeniem służącym do magazynowania i transportowania towaru wewnątrz firmy. Mają zastosowanie w bardzo wielu branżach. Dlatego też są niezbędnym sprzętem  znacznie ułatwiającym pracę w halach czy magazynach. Na magazynowanie składa się: załadunek, transport oraz rozładunek. Wózki widłowe umożliwiają przepływ produktów wewnątrz pomieszczeń o dużych powierzchniach. Dzięki widlakom proces ten odbywa się w znacznie przyśpieszonym tempie. Wózki widłowe zbudowane są z wielu części oraz podzespołów. Zalicza się do nich ramę wózka wykonaną ze stali, trzech lub czterech kół – w zależności od zastosowania. Każdy wózek posiada silnik: spalinowy, wysokoprężny lub elektryczny. Silniki spalinowe zasilane są ciekłym gazem LPG. Silniki wysokoprężne zasila się ropą, natomiast elektryczne zasilane z baterii akumulatorów. Kolejnym elementem składającym się na budowę widlaka jest przeciwwaga tzn. dodatkowe obciążenie najczęściej z boku stali umieszczone w tylnej części wózka. Następnie mamy maszt, dzięki któremu mamy możliwość podnoszenia, opuszczania i pochylania ładunku. Na maszcie zamocowany jest stalowy element tzw. karetka na którym montuje się widły i kratkę ochronną., która zabezpiecza przed zsunięciem się przewożonych towarów. Stalowe widły w kształcie litery „L” poruszane są za pomocą łańcucha. Operatora ochrania metalowa klatka bezpieczeństwa oraz kabina w której operator pracuje kierownicą, pedałami i dźwigniami i steruje przewożonymi towarami.

Comments are closed.