Copywriter a content marketer

Opublikowane przez ekipeo 01/07/2016 0 Komentarzy 2903 odsłon

Copywriter i content marketer – dwa pojęcie związane z szeroko pojętymi treściami, które często bywają ze sobą utożsamiane. W rzeczywistości jednak zakresy obowiązków copywritera i content marketera znacząco się od siebie różnią. Ponadto często można spotkać się z twierdzeniem, iż każdy content marketer może być copywriterem, jednak na odwrót już niekoniecznie. Czy rzeczywiście? Dowiedz się, co należy do obowiązków obu tych specjalizacji i dlaczego tak ważna jest synergia w ich działaniu.

Kompetencje copywritera

Copywriting to dziedzina marketingu polegająca na przygotowywaniu skutecznych, realizujących założone cele tekstów (artykułów, wpisów na bloga, treści na stronę itp.). By było to jednak możliwe, konieczne jest najpierw poznanie potrzeb i oczekiwań odbiorców. Dobry copywriter wie, iż to w jego gestii jest zrozumienie czytelników i stworzenie treści trafiających w ich potrzeby. Oznacza to, iż musi on potrafić mówić językiem odbiorcy.

Ważne również, aby copywriter potrafił sprawnie operować słowami kluczowymi. Pomimo tego, iż współczesnych strategii content marketingowych nie należy przesycać frazami kluczowymi, to ich umieszczanie w treściach wciąż jest stałym elementem, który ma za zadanie wspierać skuteczność kampanii i widoczność treści w wyszukiwarkach. Istotne tylko, by frazy te wyglądały w tekście naturalnie.

Kompetencje content marketera

Content marketer to z kolei osoba, która z założenia ma za zdanie dostarczać copywriterom informacji niezbędnych do właściwego prowadzenia komunikacji. Poza tym jednak, obowiązki content marketera obejmują także zbieranie danych o grupie docelowej, tworzenie i opisywanie person, do których będzie się mówić oraz promocja i dystrybucja contentu. W jego kompetencjach leży również ewaluacja wdrażanych działań i ich modyfikowanie, gdy dana realizacja nie spełnia postawionych celów.

Należy jednak zaznaczyć, iż content marketer musi również posiadać umiejętności typowe dla copywritera. Musi wiedzieć, jaki tekst trafi do odbiorcy i jak go udoskonalić, by był jeszcze bardziej zrozumiały dla grupy docelowej i jeszcze lepiej realizował swoje cele. Jednocześnie należy mieć na uwadze, iż kampania contentowa to nie tylko teksty, ale także treści video, obrazy, infografiki, prezentacje i tym podobne materiału. Dlatego też, content marketer musi potrafić sprawnie zarządzać projektem oraz swoim zespołem.

content

Synergia działań copywritera i content marktera

Reasumując, content marketera to osoba zajmująca się opracowywaniem strategii komunikacyjnej, jej wdrażaniem, kontrolą, ewaluacją, testowaniem, modyfikacją oraz docieraniem do zewnętrznych wydawców. Copywriter natomiast musi rozumieć content marketera, by właściwie realizować opracowane przez niego koncepcje.

Copywriter i content marketer muszą więc umiejętnie ze sobą współpracować. To od ich współpracy zależy, czy treści będą poruszały, angażowały i czy osiągną zamierzony cel. Dla ich efektywnej współpracy niezbędna jest ciągła wymiana doświadczeń i nabywanie kompetencji z drugiej strony.

Artykuł powstał we współpracy z https://www.ideo.pl

Dodaj Komentarz