Od mailingu po content, czyli rozwój e-marketingu

Opublikowane przez ekipeo 28/04/2016 0 Komentarzy 2277 odsłon

Marketing internetowy nie jest już pojęciem nowym, choć – wbrew pozorom – dla wielu nadal pozostaje terenem zupełnie nieznanym. Z racji tempa, w jakim rozwijają się nowe technologie czerpiące z intetnetu, niezwykle trudno jest działać na rynku usług oferowanych na bazie tzw. czwartego medium. Nielicznym się to udaje. Większość zostaje jednak na tym etapie, na którym rozpoczęli swoją działalność w branży e-marketingowej, skupiając się na przemijających usługach w rodzaju pozycjonowania czy powiązanego z nim link buildingu.

modern-technologies-1263422_1920

Marketing internetowy kiedyś

Polem działania marketingu internetowego, jak sama nazwa wskazuje, jest internet – medium swoją siłą i zasięgiem bijące na głowę wszystkie trzy funkcjonujące do tej pory media tradycyjne, czyli prasę, radio i telewizję. Podstawą marketingu internetowego są strony WWW, jednak jego forma może przybierać bardzo wiele kształtów. Strony WWW, w zależności od zastosowanych na nich form marketingu internetowego, mogą stanowić odzwierciedlenie gazetowej strony zadrukowanej treścią, banneru reklamowego lub też kanału telewizyjnego bądź radiowego. Zadaniem marketingu internetowego jest sprawne wykorzystanie stron WWW w ten sposób, aby zawierały one skuteczny przekaz marketingowy budujący pozycję marki i pozyskujący jej nowych klientów.

Marketing internetowy dzisiaj

Marketing internetowy przez dłuższy czas kojarzony był wyłącznie z reklamą. Jego przykładami miało być pozycjonowanie lub reklamy AdWords. Sporadycznie do tej listy dołączano e-mail marketing, jednak również rozumiany przede wszystkim jako formę stricte reklamową. Obecnie podejście to uległo wyraźnej zmianie. Spadek skuteczności reklam i wzrost świadomości konsumenckiej połączony z coraz większymi oczekiwaniami użytkowników internetu sprawiły, że e-marketing musiał zmienić kurs z kierunku reklamowego na kierunek promocyjny.

Zmiana kursu pociągnęła za sobą zmianę metod. O ile pozycjonowanie czy reklama AdWords w dalszym ciągu są wykorzystywane z mniejszymi lub większymi sukcesami, to główny ciężar działań e-marketingowych przeniósł się na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Zadaniem content marketingu nie jest już reklama, ale promocja. Content promuje markę lub konkretne produkty, przede wszystkim zgodnie ze swoją podstawową zasadą – publikowane w internecie treści muszą zapewniać korzyść zarówno tworzącej go marce, jak również ich odbiorcom.

Siła e-marketingu rośnie. Wraz z nią rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie. – http://www.podyplomowe.wse.krakow.pl/e-marketing Trudno dzisiaj przewidzieć, jak branża ta się rozwinie, niemniej jedno jest pewne – jej rozwój trwa i nie ma żadnych oznak wskazujących na to, iż może on zostać w najbliższych dekadach zahamowany.

Dodaj Komentarz