Audyt SEO

Opublikowane przez Redakcja 08/08/2013 0 Komentarzy 1651 odsłon

Search Engine Optimization (SEO) to działania oparte na zarządzaniu witryną pod kątem wyszukiwarek internetowych. Przede wszystkim chodzi tutaj o uzyskanie pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwarek, jednakże nie wolno mylić SEO z pozycjonowaniem. Optymalizacja jest to znacznie szersze pojęcie, które obejmuje działania wewnątrz strony.

Audyt SEO jest dość podobny do operacyjnego bądź finansowego. Firma zewnętrzna wchodzi w strukturę i konstrukcję przedsiębiorstwa, by sprawdzić czy wszystkie dokonywane działania są poprawne. Po takiej analizie audytor SEO jest w stanie znaleźć odpowiedzi na wszelkie nurtujące go pytania związane z firmą, a następnie pomóc w zneutralizowaniu działań, które nie przynoszą zysków. Jednakże warto pamiętać o tym, że ta usługa to głównie surowa oraz rzetelna ocena. W takiej sytuacji nasuwa się pytanie: Kto jej potrzebuje? Tak naprawdę audyt SEO ukierunkowany jest na wszystkie strony internetowe, jednakże bardziej potrzebują go duże sklepy internetowe oraz serwisy. Niestety, wiele e-przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego sprawy. Analizowanie witryny pod kątem Search Engine Optimization to działanie, którym posługuję się dopiero wtedy, gdy pojawi się problem. W wielu przypadkach firmy decydują się na audyt strony  dopiero gdy rozpoczynają korzystanie z usług firm pozycjonerskich albo kiedy pracownicy wracają ze szkoleń, na których zostali uświadomieni o tych działaniach. Kiedy już wiemy co to jest audyt SEO oraz na czym polega warto zadać sobie pytanie: Jaka firma byłaby najbardziej odpowiednia do tych działań oraz jak taką wybrać? Najlepszym wyjściem z sytuacji jest skorzystanie z usług doświadczonej firmy, która została polecona przez osoby zaufane. Wpisanie w Google frazy audyt SEO też może być dobrym pomysłem, jednakże należy zwracać uwagę na opinię oraz ile dana firma posiada stałych klientów. Gdy znajdziemy już potencjalną firmę, z której usług chcemy skorzystać warto przed podpisaniem umowy poprosić ją o przedstawienie ostatnich realizacji oraz zapytać m.in. Czy świadczy jakieś porady bądź usługi marketingowe online jako poszerzenie działalności związanej z bezpłatnymi wynikami? Jednak ile tak naprawdę kosztują te usługi oraz kiedy można sobie na nie pozwolić? Podstawowa usługa to koszt około 1000 zł. Pomimo tego, że przedstawiona cena może przyprawić o zawrót głowy, tak naprawdę te działania nie pochłaniają tak dużych kosztów. Wysokie stawki pojawiają się dopiero przy pozycjonowaniu oraz w poważnych, zaawansowanych czynnościach.

Audyt jest to inwestycja w późniejsze obniżenie kosztów, które właściciel firmy ponosi przy dalszej części pozycjonowania, przeważnie w działaniach prowadzonych już na zewnątrz serwisu.

Dodaj Komentarz