Co to jest crowdsourcing?

Opublikowane przez Redakcja 03/01/2013 0 Komentarzy 984 odsłon

Idea crowdsourcingu narodziła się w 2006 roku za sprawą Jeff’a Howe’a, który w swoim artykule „The Rise of Crowdsourcing” wskazał na opinię i wiedzę czerpaną od ludzi, jako skuteczne narzędzie w rozwoju biznesu czy realizacji kampanii marketingowych.

Kilka lat wykorzystywania tej metody wykazało jej wysoką skuteczność, która przynosi wiele korzyści zarówno stronie odwołującej się do czyjejś wiedzy, jak i wszystkim, którzy się nią dzielą. Mimo że nadal jest to zjawisko stosunkowo nowe, wiedza o crowdsourcingu konsekwentnie jest rozpowszechniana, głównie za sprawą firm specjalizujących się w tych działaniach. Poprzez realizację konkretnych projektów na równi angażowani są odbiorcy tego rodzaju usługi jak i osoby, które na podstawie posiadanej wiedzy mogą w ramach prowadzonych działań wykazać się kreatywnością.

Ten twórczy proces zazwyczaj owocuje bardzo interesującymi strategiami opracowywanymi na potrzeby biznesu czy promocji. Obszarem działań jest tu głównie Internet, który sam w sobie jest swoistą bazą wiedzy. Jest to też podstawowe miejsce wymiany informacji i rozpowszechniania marek firm czy produktów. To w oparciu o Internet prowadzone są liczne kampanie marketingowe i wdrażane są rozwiązania wspomagające rozwój biznesu. Nie dziwi więc fakt, że crowdsourcing to idea realizowana w dużej mierze w oparciu i Internet, za pośrednictwem którego pozyskiwane są pomysły i realizowane wszelkie projekty. Inspiracji dla opracowywanych strategii dostarczają więc sami użytkownicy, którzy mogą być ekspertami bądź zwykłymi pasjonatami, a jednak posiadają wiedzę niezbędną do realizacji projektu.

Crowdsourcing w ostatnim czasie staje się jedną ze skuteczniejszych metod ułatwiających pozyskiwanie ciekawych pomysłów dla biznesu czy reklamy. Ponadto jest doskonałym sposobem na efektywne wdrażanie innowacyjnych koncepcji rozwojowych.

Dodaj Komentarz