Czy warto zainwestować w działania e-commerce?

Opublikowane przez ekipeo 27/04/2018 0 Komentarzy 1067 odsłon

Istniały takie branże, o których powszechnie uważało się, że wystarczy zainwestować w nie pieniądze, a zysk będzie pewny. Wielu z tych genialnych pomysłów biznesowych już nikt nie pamięta – przykładowo, kiedy ostatnio odczuwaliśmy brak sklepów z ręcznie robionymi mydłami, które jeszcze kilkanaście lat temu dostępne były praktycznie na każdym rogu? Trochę podobną sytuację mamy, jeśli chodzi o e-commerce. Wielu przedsiębiorców myśli, że samo pojawienie się ze swoją ofertą w sieci automatycznie przyniesie mnóstwo klientów. Podobny entuzjazm istniał też w okresie tak zwanej bańki internetowej, kiedy to każdy startup związanych z internetem automatycznie zyskiwał ogromne nadzieje i finansowanie ze strony inwestorów. Rzeczywistość zweryfikowała nadmierny optymizm u wszystkich i wiele z tych powstałych na fali entuzjazmu interesów dawno już nie istnieje. Czy jednak oznacza to, że powinniśmy wstrzymać się z inwestowaniem w e-commerce? Wręcz przeciwnie.

Mądra inwestycja w działania e-commerce to klucz do sukcesu.

Nie jest sztuką zainwestować ogromne pieniądze w dowolny biznes, sztuką jest natomiast takie ich zainwestowanie, by osiągnąć satysfakcjonujący inwestora zysk. Dlatego też podobnie jak zresztą w każdej innej dziedzinie, każdą złotówkę wydaną na e-commerce należy bardzo uważnie oglądać, by racjonalizować swoje wydatki. O dofinansowaniu jakich działań powinien więc pomyśleć odpowiedzialny e-przedsiębiorca?

  1. Bezpieczeństwo jest kluczowe. Choć sklep internetowy jest wirtualny, to przelewane w ramach zakupów pieniądze oraz przesyłane towary mają już bardzo konkretną, materialną wartość. Tam, gdzie jest wartość, zdarzają się też niestety ludzie, którzy chcą skorzystać trochę z tej wartości bez zgody właściciela. Dlatego też nie rezygnujmy z zamawiania i rzetelnego przeprowadzania audytu bezpieczeństwa naszego sklepu. Potencjalna wpadka może bardzo poważnie nam zaszkodzić, zarówno finansowo, jak i marketingowo. Do tego ostatniego przyczynia się czasem będący postrachem niektórych firm z branży e-commerce blog dotyczący bezpieczeństwa, taki jak choćby niebezpiecznik.pl czy zaufanatrzeciastrona.pl. jeżeli zdarzy się nam jakaś wpadka związana z bezpieczeństwem, to jest duża szansa, że pojawimy się na którymś z tych blogów, a potencjalne straty wizerunkowe mogą być nie do odrobienia.
  2. Minimalizacja kosztów. Nie da się ukryć, że znaczna część klientów od sklepów internetowych oczekuję przede wszystkim jak najniższych cen. Warto więc zastanowić się, w jaki sposób możemy takie zaoferować klientom. Może warto zainwestować w duże, hurtowe zakupy, pomagając osiągnąć niższą cenę końcową? A może mamy środki, by przez jakiś czas funkcjonować na granicy kosztów, a nawet lekko poniżej, wykorzystując ten czas do znaczącego zwiększenia popularności sklepu?

E-commerce blog

Nie zapominajmy o właściwej obsłudze

Dwie kolejne ważne inwestycje w e-commerce obejmują takie aspekty jak:

  1. Dobra obsługa klienta. Można to przypominać znane powiedzenie, mówiące że zadowolony klient powie o swoich pozytywnych doświadczeniach kilku znajomym, a niezadowolony podzieli się tą informacją z kilkunastoma ludźmi. Dlatego też warto postarać się o zapewnienie klientowi jak najbardziej dostępnej oraz kompetentnej obsługi.
  2. Bogactwo informacji. Choć dzięki pojemności serwerów mamy praktycznie nieograniczone pole manewru, jeśli chodzi o opisy sprzedawanych produktów, bardzo często widujemy w innych sklepach niechlujne opisy pełne błędów. Zdecydowanie nie zachęca to do dokonania zakupu. Dlatego też starajmy się zapewniać konkretną informację dotyczącą naszego przedsięwzięcia e-commerce blog, seria filmów dotyczących oferowanych produktów na YouTube, zamieszczanie linków do instrukcji obsługi sprzedawanych produktów – to wszystko może przyciągnąć klientów.

Dodaj Komentarz