O czym warto pamiętać, zakładając własny sklep internetowy?

Opublikowane przez ekipeo 08/01/2018 0 Komentarzy 1009 odsłon

Z roku na rok rośnie w Polsce zainteresowanie sklepami internetowymi — coraz więcej ludzi preferuje szybkie e-zakupy, zamiast długich kolejek w supermarketach. Z tego właśnie powodu, dynamicznie rozwijają się sprzedaż online i rośnie liczna osób zajmujących się tego rodzaju działalnością. Jeżeli i Ty chciałbyś dołączyć do tego grona, musisz wiedzieć, o czym należy pamiętać, zakładając własny sklep, tak aby w miarę możliwości ominęły Cię wszystkie niemiłe niespodzianki.

Sklepy internetowe, a działalność gospodarcza

sklepy internetowe

Bardzo ważną kwestią, jeżeli myślimy o prowadzeniu sklepu internetowego, jest założenie działalności gospodarczej (aby założyć sklep internetowy, konieczne jest założenie działalności gospodarczej, tak samo, jak w przypadku handlu tradycyjnego), co oznacza, że musimy posiadać NIP, REGON, konto firmowe oraz siedzibę. Sklep internetowy prosperować może jako jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, komandytowa, czy akcyjna — najpopularniejszą opcją jest oczywiście jednoosobowa działalność gospodarcza. W przypadku wyboru tej właśnie opcji należy również zastanowić się jaka forma opodatkowania będzie dla nas najkorzystniejsza, co zależy oczywiście od tego, jak duża będzie nasza działalność oraz jaki asortyment będziemy oferować. Tego typu sprawy należy dobrze przemyśleć, tak aby wybrać dla siebie najlepsze rozwiązanie.

Odpowiedź na oczekiwania klienta – klucz do sukcesu

Jeżeli chodzi o sklepy internetowe, to podstawą udanego biznesu jest to, żeby nasz asortyment spełniał wymagania rynkowe oraz żeby potencjalny klient mógł nas łatwo odnaleźć w sieci. Poniżej kilka najważniejszych kwestii, które pozwolą nam na odniesienie sukcesu.

a) odpowiedni adres strony naszego sklepu

Związane jest to, z tym że adres naszej strony musi zawierać w treści nazwę naszego sklepu, która to z kolei powinna nawiązywać w sposób oczywisty do oferowanego przez nas asortymentu. Spełnienie tego podstawowego wymagania sprawi, że potencjalny klient będzie miał szansę nas odnaleźć, szukając danego produktu przy wykorzystaniu przeglądarki Google.

b) wygląd strony dopasowany do rodzaju prowadzonej działalności

Kolejną sprawą jest wygląd samej strony internetowej sklepu — musi on być kompatybilny z charakterem prowadzonej działalności, dla przykładu: prowadząc sklep z rękodziełem, stawiamy na bardziej tradycyjny wygląd i naturalne barwy, z kolei, jeżeli oferujemy nowoczesny sprzęt elektroniczny, strona powinna posiadać techniczny i modernistyczny design. Projekt strony internetowej powinien być ponadto dopasowany do profilu naszego potencjalnego klienta i ma go zachęcać do zakupów w naszym sklepie.

c) optymalizacja sklepu internetowego

Odpowiednia optymalizacja to temat, który ściśle wiąże się z pozycjonowaniem, a więc wszelkimi działaniami, które mają prowadzić do tego, aby nasz sklep internetowy ukazywał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy (słowa kluczowego). Jeżeli zależy na tym, aby jak najwięcej klientów odwiedziło nasz sklep, warto zainteresować się działalnością firm zajmujących się właśnie pozycjonowaniem, które pomogą nam ten cel osiągnąć.

Optymalizacja sklepu internetowego, przeprowadzana najczęściej przez tego typu firmy, obejmuje stworzenie odpowiedniej struktury linków, zastosowanie nagłówków oraz znaczników, optymalizację zdjęć czy rozplanowanie struktury sklepu (linkowanie wewnętrzne).

Zakładając swój własny sklep internetowy, pamiętać trzeba o wielu rzeczach, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji należy dobrze rozeznać się w temacie, ponieważ w dobie rosnącej konkurencji nasza wiedza na temat prowadzenia tego typu działalności może odegrać kluczową rolę.

Dodaj Komentarz