Program lojalnościowy

Opublikowane przez Redakcja 30/05/2014 0 Komentarzy 843 odsłon

Program lojalnościowy jest długotrwałym działaniem marketingowym, które ma na celu budowanie oraz podtrzymywanie pozytywnych relacji z konsumentami zainteresowanymi ofertą firmy. Poprzez umiejętnie zbudowaną strategię programu lojalnościowego można istotnie poprawić poziom sprzedaży konkretnego produktu, bez konieczności wydawania dużych kwot na inne formy jego promocji. Liczne badania potwierdziły, iż programy lojalnościowe rzeczywiście stanowią efektywny sposób na zwiększenie poziomu zainteresowania i sprzedaży danego produktu.

programy lojalnościoweZasadniczą ideą funkcjonowania każdej firmy powinno być nie tylko zdobywanie nowych klientów, ale przede wszystkim utrzymywanie lojalności tych dotychczasowych. Takie działanie jest ściśle związane z osiągnięciem określonego poziomu rentowności. Dlatego sprzedawcy powinni skupiać się głównie na tym, aby klient chciał ponownie zakupić ich produkt lub usługę. Dzięki lojalności klientów firma może bardzo wiele zyskać. Wpływa ona bowiem na obniżenie kosztów obsługi konsumentów, zwiększenie ilości sprzedawanych produktów, poprawę wizerunku marki oraz niewrażliwość stałych klientów na zmianę ceny produktu.

Struktura programów lojalnościowych powinna być w pełni przejrzysta i bezproblemowa dla konsumentów. Ilość formalności powinna zostać ograniczona do niezbędnego minimum, aby nie zniechęcić klientów. Programy te muszą być w pełni dostosowane do oczekiwań i preferencji nabywców. Tworząc program lojalnościowy należy określić cele spełnienia programu, grupę docelową oraz produkty (usługi) biorące udział w programie. Niezbędne jest także ustalenie odpowiedniego budżetu marketingowego oraz wybór strategii zgodnie z którą program zostanie wdrożony.

Wśród programów lojalnościowych wyróżnia się m.in.:

  • programy promocyjne, które powinny stanowić element większej strategii i być nakierowane na zwiększenie lojalności konsumentów,
  • karty stałego klienta, które umożliwiają klientom uczestniczenie w specjalnych promocjach, dostępnych wyłącznie dla osób będących członkami klubu,
  • programy ciągłe, które w zamian za korzystanie z konkretnych usług i zbieranie punktów przez dłuższy okres czasu, oferują stałym klientom przywileje w postaci zniżek bądź nagród rzeczowych.

Programy lojalnościowe są jednym ze skuteczniejszych sposobów na przywiązanie klienta do danej firmy. Za ich pomocą buduje się bowiem trwałe relacje między sprzedającym a konsumentem. Im te relacje są trwalsze, tym większy jest ich wpływ na końcowy zysk firmy.

Przy współpracy http://www.motivationdirect.pl/

Dodaj Komentarz