Bank w telefonie

Opublikowane przez Redakcja 22/01/2014 0 Komentarzy 1342 odsłon

Od pewnego czasu użytkownicy telefonów komórkowych mogą obsługiwać swoje konto bankowe przez telefon. Banki chcąc się rozwijać wychodzą naprzeciw wymagającym klientom, którzy często nie mają czasu stać w długich kolejkach do okienka płatniczego.

Ile osób korzysta
Możliwość łączenia się z bankiem przez łącze internetowe to nowa opcja regulowania płatności i kontrolowania finansów przez klientów. Według statystyk około 80% petentów nie wie jak korzystać z banku za pomocą telefonu komórkowego. Bankowość mobilna to nowe zjawisko na rynku usług, więc nie ma co się dziwić, że tylko 18 procent respondentów o nim słyszało. Niedostateczna wiedza wiążę się z tym, że usługa wydaje się być skomplikowana, dlatego większość osób nawet nie szuka informacji na ten temat, nowa usługa wywołuje w nim strach związany z troską o własne finanse.

Regularne korzystanie a abonament
Jeśli chcemy regularnie korzystać właśnie z takiej funkcji telefonu warto przemyśleć wzięcie abonamentu z pakietem internetowym, dzięki czemu nie będziemy narażeni na dodatkowe koszty wynikające z łączenia się z Internetem. Operatorzy telefonów prześcigają się w ofertach dostępnych na rynku, dlatego są tak korzystne dla użytkowników. Większość z nich posiada mechanizm bezpiecznego Internetu, m.in. oferta opisana na tej stronie

Wady i zalety internetowej bankowości
Przez telefon komórkowy z systemu płatności można skorzystać za pomocą przeglądarki internetowej bądź ściągniętej aplikacji. System transakcyjny nie obciąża łącza internetowego dzięki zredukowaniu do minimum elementów graficznych, mimo to jest przyjazny dla użytkownika oraz bezpieczny.

Zalety korzystania z bankowości przez telefon komórkowy:

  • możliwość dokonywania transakcji, przeglądania zleceń, obsługa lokat, doładowania telefonu z każdego miejsca oraz o dowolnej porze dnia i nocy
  • oszczędność czasu, ominięcie kolejek w banku

Wady korzystania z bankowości przez telefon komórkowy:

  • brak wsparcia ze strony wykwalifikowanego pracownika banku, klient musi samodzielnie dokonywać zlecenia (możliwość pomyłki)
  • brak dostępu w niektórych placówkach banku

Aplikacje dedykowane
Mocno dyskryminujący jest fakt, że tylko posiadacze smartfonów mogą obsługiwać konto przez internet za pomocą aplikacji – są one dostępne tylko na telefony z systemem Android, iOS, Symbian oraz Windows Phone.   Korzystanie z przeglądarki internetowej nie jest tak bezpieczne jak łączenie się za pomocą specjalnego oprogramowania. Ważne jest, aby nie logować się do serwisu bankowego za pośrednictwem publicznego łącza. Aplikacje mobilne nie zapamiętują numeru klienta ani hasła, więc w razie zagubienia bądź kradzieży telefonu klient nie musi blokować dostępu do karty.

Należy pamiętać, że o tym z jakich funkcji można korzystać za pomocą telefonu komórkowego decyduje bank, każdy ma inną ofertę dla klienta. Jeśli użytkownik ma włączaną elektroniczną obsługę klienta zazwyczaj nie musi aktywować dodatkowej usługi, aby korzystać z banku za pomocą telefonu komórkowego. Tylko niektóre banki wymagają ustalenia odrębnego hasła w aplikacjach dedykowanych. Alternatywą dla tego typu aplikacji są automatyczne serwisy telefoniczne, dzięki którym można sprawdzić stan konta lub zlecić przelew.

__________________

Źródło: Telefony-w-sieci.pl

Dodaj Komentarz