Biznes w sieci

Opublikowane przez Redakcja 27/08/2013 0 Komentarzy 923 odsłon

Decydując się jedynie na założenie tradycyjnego modelu sklepu, szczególnie w dobie globalnego Internetu, można niestety ponieść już na starcie spektakularną porażkę. Wyjściem z takiej sytuacji jest na pewno „otwarcie” jednocześnie sklepu internetowego, co zwiększy pole manewru i przyczyni się do zdobycia nowej klienteli.
sklepy internetoweTrzeba jednak wyjść z założenia, że czymkolwiek firma się nie zajmie i jakiegokolwiek asortymentu sklep nie będzie oferował, konkurencja w sieci pewnie już to ma. Należy więc się przygotować na twardą rywalizację. Odniesienie sukcesu w Internecie wymaga znalezienia złotego środka (produktu, usługi), który zainteresuje konsumentów, a w dalszej perspektywie skłoni ich do jego zakupu. Może to być unikatowy produkt, którego konsumenci szukają w e-sklepach lub innowacyjna usługa, której nikt jeszcze nie wdrożył, a nawet atrakcyjna wizualnie i nowoczesna oprawa graficzna strony WWW, w pełni intuicyjna i przyjazna dla odwiedzającego. Liczy się przede wszystkim niekonwencjonalny i nowatorki pomysł.
Największym chyba problemem e-sklepów, na który Internauci narzekają, jest brak możliwości fizycznego obejrzenia produktu, przetestowania go, dotknięcia czy powąchania. Zniesienie tej bariery będzie rewolucyjną zmianą w funkcjonowaniu handlu elektronicznego. Na szczęście to już się dzieje.
Na unikalny pomysł wpadli założyciele portalu GdzieObejrze.pl, którego jedną z głównych idei jest pokazanie klientowi, gdzie najbliżej może przed zakupem fizycznie obejrzeć interesujący go towar oraz w asortymencie których sklepów dany produkt się znajduje. Ten nietypowy serwis, realizowany ze środków Funduszy Europejskich – dla rozwoju innowacyjnej gospodarki,  łączy w sobie dwa odrębne modele handlu – elektroniczny i stacjonarny. GdzieObejrze.pl do współpracy zaprasza zarówno e-sklepy, jak i tradycyjne punkty handlowe, by mogły zaprezentować swoje produkty w jednym cyber-miejscu. Do serwisu mogą przystąpić sklepy posiadające towar na własnym składzie magazynowym. Usługi, jakie oferuje portal pozwalają klientowi na szybkie i łatwe dotarcie do interesującego go produktu lub usługi, bez wielogodzinnego przeszukiwania setek sklepów i stron w sieci oraz biegania po tradycyjnych sklepach z przysłowiowym językiem na brodzie. Konsument natychmiast dowie się, gdzie konkretnie będzie mógł dany towar obejrzeć, a także, co ciekawe, poprzez panel administracyjny uzyska możliwość bezpośredniego umówienia się na prezentację towaru ze sprzedawcą.
Jak widać można wdrożyć coś unikalnego i nowoczesnego w sieci, wystarczy znaleźć odpowiedni pomysł, co najczęściej okazuje się najtrudniejsze. Ale, jak to mówią, początki są zazwyczaj trudne.

Dodaj Komentarz