Business marketing management – kierunek dla CMO!

Opublikowane przez Redakcja 05/03/2020 0 Komentarzy 392 odsłon

Nie jest żadną tajemnicą, że przedsiębiorstwa zorientowane na sukces, muszą posiadać doskonale zorganizowane zaplecze marketingowe. Nie ma tutaj miejsca na łut szczęścia – to już niestety, nie te czasy! A podstawą i gwarantem prawidłowo funkcjonujących działów marketingowych, jest CMO, czyli osoba, która nimi zarządza.

Stanowisko dyrektora marketingu, na którego barkach leży cały marketing management, określa się często jako CMO (ang. Chief Marketing Officer). Należy ono do jednych z najważniejszych, obok pozostałych funkcji kierowniczych, takich jak CEO, CTO i CFO. Jakie studia pomogą zdobyć odpowiednie kwalifikacje do tej niezwykle istotnej pracy?

Studia w Warszawie

Studia w Warszawie

Business marketing management

Zarządzanie strukturami marketingowymi w firmie czy organizacji nie jest zadaniem prostym. Wymaga sporej dozy wiedzy – specjalistycznej, aktualnej i wielowymiarowej. Wyzwaniem dla CMO są bowiem nie tylko działania stricte marketingowe i odpowiedzialność za tworzenie skutecznych strategii sprzedażowych. Od których swoją drogą często zależy powodzenie całego projektu. Olbrzymie znaczenie w jego pracy ma również sprawne stosowanie umiejętności interpersonalnych.

Trzeba pamiętać o tym, że w tworzeniu i realizacji planów marketingowych biorą udział liczne zespoły, odpowiedzialne za zróżnicowane działania. Są to m. in. graficy, product designerzy, copywriterzy, programiści czy specjaliści od SEO i SEM. Wszyscy muszą ze sobą ściśle współpracować, co nie zawsze jest proste.

Konieczne są tutaj przykre kompromisy, które czasami odbijają się na relacjach pomiędzy pracownikami, a tym samym na wydajności i komforcie pracy. Dlatego niezwykle istotnym zadaniem CMO jest nie tylko projektowanie, wdrażanie i analizowanie strategii marketingowych, ale także kontrolowanie pracy teamów, w taki sposób, aby panowała wśród nich pełna kooperacja i harmonia.

Studia dla liderów marketingu

Do roli dyrektora marketingowego doskonale przygotują nas studia I stopnia na specjalności Business marketing management, które oferuje UTH w Warszawie. Program zajęć uwzględnia wszystkie wymiary zarządzania procesami marketingowymi w firmach i organizacjach. Obok profesjonalnej wiedzy, przekazanej przez praktyków tematu, związanej bezpośrednio z działaniami reklamowo-marketingowymi, studenci zapoznają się z podstawami coachingu, psychologii i zarządzania kapitałem ludzkim.

Studia Business marketing management to doskonały sposób na dołączenie do grona specjalistów branży marketingowej. Absolwenci zdobywają kompetencje, które mogą wykorzystać zarówno przy prowadzeniu własnej działalności, jak i zajmując stanowiska CMO w przedsiębiorstwach oraz pracując jako niezależny ekspert od kreowania wizerunku marki i tworzenia jej strategii sprzedażowej.

Dodaj Komentarz