Czerpanie wiedzy z tłumu – definicja, formy i przykłady
Czerpanie wiedzy z tłumu czyli crowdsourcing z ang. crowd – tłum; sourcing – czerpanie źródeł to pojęcie, które zostało użyte przez Jeffa Howego po raz pierwszy w 2006 roku. Jest wykorzystywany w wielu dziedzinach, a bardzo często przez firmy, które doceniają tkwiący w nim potencjał do realizacji celów operacyjnych i strategicznych. Dzięki niemu kreowane są nowe pomysłu, budowane nowe marki produktów i inne.
Crowdsourcing występuje w wielu formach, np. mogą to być jednorazowe inicjatywy firmy jak i cykliczne działania realizowane na własnej specjalnie stworzonej do tego platformie lub skorzystanie z platform przeznaczonych do realizacji zadań.
Mówiąc o przykładach crowdsourcingu, nie sposób jest wymienić ich wszystkich, można podać kilka przykładów takich jak zaangażowanie grupy osób do testowania danego produktu, marki czy organizowanie konkursów typu: wymyśl nowy smak, hasło reklamowe produktu.
Wiele firm dużych docenia tą metodę jaką jest czerpanie wiedzy z tłumu i coraz częściej angażuje do tego typu działań pracowników, klientów, użytkowników i ludzi, którzy identyfikują się z ich marką czy produktem.
Dodaj Komentarz