Dlaczego warto monitorować pozycję strony w wyszukiwarce?

Opublikowane przez ekipeo 25/08/2020 0 Komentarzy 51 odsłon
Od długich fraz kluczowych po Google Ads- Twoja firma stosuje zróżnicowaną strategię pozycjonowania. Zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy rzeczywiście działa? Śledzisz już wyniki kampanii Google Ads i monitorujesz współczynniki konwersji? Pamiętaj, że takie informacje dają tylko częściowy obraz sukcesów lub niedociągnięć strategii SEO. Chcesz przeprowadzić profesjonalny monitoring pozycji? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę!

Google Analytics- śledź najważniejsze wskaźniki

Istnieje wiele ważnych wskaźników, które należy analizować co miesiąc. W ten sposób możesz sprawdzić, co działa, a co nie. Dane obejmują liczbę odwiedzonych podstron, współczynnik odrzuceń, czas spędzony w witrynie i współczynnik klikalności. Sprawdzanie pozycji w Google pomoże Ci przygotować odpowiednią strategię. Zobacz, które podstrony/posty cieszą się największym zainteresowaniem wśród użytkowników i dlaczego.

pozycjonowanie stron

Pamiętaj, że Google lubi nowe treści i docenia wysiłek włożony w aktualizację starych artykułów. Pomaga przy pozycjonowaniu stron. Twoja witryna jest często indeksowana przez wyszukiwarkę, gdy regularnie publikujesz nowe, ciekawe, merytoryczne treści. Monitoring pozycji pozwala szybko wykryć tę zależność.

Miejsce w rankingu dla określonych słów kluczowych

Kiedy użyjesz odpowiednich słów kluczowych, najprawdopodobniej poprawisz pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększysz ruch organiczny. Aby pozycjonowanie stron cena przyniosła spodziewane efekty, zadbaj o wysokiej jakości treści, słowa kluczowe, metadane i zdjęcia.

Sprawdź, które elementy strategii SEO działają, a które wymagają poprawy. Niezależnie od tego, czy kierujesz reklamy na właściwe słowa kluczowe, jeśli nigdzie nie możesz znaleźć swojej witryny dla docelowych słów kluczowych, musisz zmienić strategię na mniej konkurencyjne frazy (przynajmniej na razie).

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla sukcesu SEO

Sprawdzanie pozycji w Google może wiązać się z dużą ilością danych. Czasami trudno jest wyciągnąć jednoznaczne wnioski i przedstawić proste, konkretne raporty klientom lub kierownictwu. Z pomocą przychodzą tutaj kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), które należy powiązać z celami klienta lub firmy.

Jednym z nich jest bezpłatny ruch związany z wyszukiwaniem. Odnosi się do wizyt w witrynie pochodzących z wyników wyszukiwania, a nie z reklam. Pamiętaj, że Google nieustannie zmienia swoje algorytmy. Dlatego powinieneś regularnie przeprowadzać monitoring pozycji. Nagłe spadki ruchu organicznego mogą wskazywać na zmianę algorytmu. Warto korzystać z Google Analytics. Kliknij Pozyskiwanie>Cały ruch>Kanały. Tam zobaczysz źródła ruchu posegregowane według kanału. Takie rozwiązanie ułatwia sprawdzanie pozycji w Google.

Ilość i jakość linków zwrotnych

Monitoring pomoże Ci również zidentyfikować nieistniejące, nieaktualne i uszkodzone linki, które wyszukiwarki mogą uznać za spam.  Pozycjonowanie stron cena obejmuje również link building. Linki zwrotne są nadal jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Zadbaj o jakość i ilość linków przychodzących, a poprawisz pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Dodaj Komentarz