E-shoppingu w Polsce – pozytywy i negatywy

Opublikowane przez Redakcja 05/12/2013 0 Komentarzy 937 odsłon

Tempo rozwoju e-commerce w Polsce jest w ostatnich miesiącach niezwykle dynamiczne. Na przykład w 2006 roku mieliśmy w naszym kraju niespełna 3 tys. e-sklepów. Rok 2013 notuje już 4 razy większą ich ilość na rynku e-commerce w Polsce. Przyczyn takiej popularności e-handlu jest co najmniej kilka.

no-copyright-issues-538308-mPo pierwsze, na pewno ciężka sytuacja gospodarek światowych, które po przejściu długotrwałej recesji, dopiero podnoszą się z ruin stagnacji i finansowego dna. Po drugie, Internet to miejsce, wokół którego skupiona jest jedna z największych „populacji” na świecie. Stanowi to dla potencjalnych sprzedawców ogromny rynek zbytu i promocji własnej marki. Po trzecie, cyberprzestrzeń pozwala przedsiębiorcom na znaczne obniżenie kosztów prowadzenia biznesu, co działa jak magnez na każdego racjonalnie myślącego biznesmena.

Na pewno z możliwości handlu elektronicznego zadowoleni są Internauci, dla których taka forma zakupów ma bez wątpienia więcej plusów niż minusów. E-sklepy cieszą się dużą popularnością szczególnie wśród młodych ludzi. Są to najczęściej osoby w wieku od 18 do 30 lat pochodzące z większych miast i legitymujące się wyższym wykształceniem. Dla nich zakupy za pośrednictwem Internetu to ogromny przywilej pozwalający zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

Problemem w sprzedaży internetowej jest brak możliwości fizycznego obcowania z produktem, jak to ma miejsce na przykład w przypadku sklepów stacjonarnych. Ponadto ilość e-sklepów oraz oferowanych w nich produktów jest tak duża, że by coś znaleźć w tym wirtualnym hipermarkecie, trzeba poświęcić na to nawet kilka godzin żmudnego „serfowania” w sieci. Dziś jednak można skorzystać na przykład z serwisu GdzieObejrze.pl, unikalnej platformy, która oferuje internautom najszybszy i najłatwiejszy sposób na dotarcie do tego czego szukają, eliminując konieczność czasochłonnych poszukiwań.

Najważniejszym elementem towarzyszącym internautom podczas dokonywania zakupów w Internecie jest cena. Jednak coraz częściej kluczową rolę zaczyna odgrywać jakość produktu oraz oszczędność przede wszystkim czasu. Specjaliści uważają jednak, że nie tylko jakość i cena może skłonić internautów do zakupów w konkretnym sklepie, ale również unikatowość produktu oraz ponadprzeciętna obsługa, o czym często wydaje się zapominają polscy e-sprzedawcy.

Dodaj Komentarz