Freshmarket w natarciu
Choć sieć Freshmarket na rynku istnieje dopiero od 2009 roku, to jej popularność stale rośnie i być może już niebawem dorówna swojej „starszej siostrze” – sieci sklepów Żabka.
Freshmarket’y to sklepy w konwencji convenience, zlokalizowane na osiedlach, dzielnicach mieszkaniowych i często odwiedzanych punktach większych miast. Celem tego typu sklepów jest zaspokojenie codziennych potrzeb mieszkańców, poprzez szeroki przekrój asortymentowy, oparty głownie o produkty konfekcjonowane. We Freshmarketach znajdziemy zatem gotowe do spożycia produkty spożywcze takie jak mrożonki czy konserwy, a w wydzielonym sektorze zwanym Fresh Aleją znajdziemy wyroby świeże i zdrowe – takie jak na przykład sałatki warzywne. Stoisko Freshcafe oferuje natomiast aromatyczną kawę i pożywne przekąski. Ponadto w każdym Freshmarkecie znajduje się punkt z zakładami lotto, doładowaniami do telefonów komórkowych oraz możliwością zapłaty za rachunki.
Podobnie jak w przypadku sieci sklepów Żabka, działalność Freshmarketu opiera się na zawieraniu umów z ajentami. Biorą oni na siebie obowiązek kierowania w pełni zatowarowanym sklepem, korzystając z ciągłego wsparcia marketingowego oraz szkoleń i pomocy oferowanej przez lokalnych koordynatorów. Jak podkreśla Jacek Spychała dyrektor Departamentu Personalnego i Public Relations Żabki S.A., szansę na prowadzenie Freshmarketu mają tylko najbardziej wyróżniający się i przedsiębiorczy ajenci. Kandydaci muszą przede wszystkim spełniać takie wymogi jak umiejętność organizacji czasu pracy oraz kierowania pracą grupową, powinni wyróżniać się ponadprzeciętną motywacją w dążeniu do celu oraz być odpornymi na stres.
Obecnie sieć Freshmarket to ponad 160 sklepów. Zarząd spółki ma w planie każdego roku otwierać 50 nowych placówek.
Dodaj Komentarz