Fulfilment i jego korzyści

Opublikowane przez ekipeo 27/12/2021 0 Komentarzy 491 odsłon

Fulfilment to rozwiązanie, które coraz częściej wybierane jest przez polskich właścicieli sklepów e-commerce. Ten model zarządzania logistyką pozwala uniknąć wielu trudności, a co za tym idzie również strat finansowych. Dowiedz się, na czym dokładnie polega fulfilment i jak może pomóc Ci rozwinąć Twój sklep internetowy.

Fulfilment – co to takiego?

Fulfilment oznacza outsourcing procesów logistycznych w branży e-commerce. W praktyce jest to współpraca, jaką podejmuje sklep internetowy z operatorem logistycznym w celu usprawnienia łańcucha dostaw. Dzięki temu wszystkie obowiązki związane z magazynowaniem, pakowaniem, wysyłką czy nawet zwrotami i reklamacjami przechodzą na firmę logistyczną. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje czas, który pozwala na rozwój firmy w innych obszarach.

Jakie usługi obejmuje fulfilment?

Zakres usług, jakie obejmuje fulfilment jest bardzo szeroki. Są to wszystkie procesy logistyczne związane z dostarczeniem przesyłki do klienta, ale także przechowywanie asortymentu, zarządzanie zapasami czy też kontakt z firmami kurierskimi. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorca nie musi zajmować się takimi sprawami, jak wydruk i kontrola dokumentów handlowych, etykietowanie paczek, kontrola jakości produktów, czy nawet pomiar towarów w celu opisania ich na stronie. Fulfilment to także kompleksowa obsługa klienta związana ze zwrotami i reklamacjami. Towar, który wraca do magazynu, może zostać naprawiony lub wyczyszczony i sprzedany ponownie, dzięki czemu straty są utrzymane na minimalnym poziomie. Możliwe są także usługi dodatkowe, takie jak pakowanie paczek w brandowane opakowania lub ekologiczne kartony, w zależności od zaleceń klienta.

Jakie korzyści niesie ze sobą fulfilment?

Najważniejszą zaletą outsourcingu procesów logistycznych jest optymalizacja kosztów prowadzenia firmy e-commerce. Wynika ona między innymi z braku konieczności wynajmowania własnej przestrzeni magazynowej i zakupu infrastruktury do magazynu. Nie ma także potrzeby zatrudniania i szkolenia pracowników – operatorzy logistyczni, tacy jak Forceful, dysponują już załogą specjalistów.

Warto także zwrócić uwagę na elastyczność, jaką daje to rozwiązanie. Wykorzystywana przestrzeń magazynowa jest dostosowana do aktualnych potrzeb, dzięki czemu nie ponosi się kosztów związanych z pustymi regałami, ani nie ma problemu z poszerzeniem asortymentu w szczycie sezonu.

Kolejnym źródłem oszczędności jest wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają efektywność łańcucha dostaw. Są to zarówno maszyny usprawniające przepływ towarów, jak i oprogramowania monitorujące stany magazynowe, pozwalające na efektywne zarządzanie zasobami. Bezpośrednim efektem tych czynników jest szybszy i sprawniejszy łańcuch dostaw, który zwiększa satysfakcję klientów.

Fulfilment – oszczędność czasu

Prowadząc samodzielnie sklep internetowy, należy spodziewać się momentu, w którym liczba zamówień przerośnie możliwości przedsiębiorcy. W takim wypadku nieuniknione jest wynajęcie własnego magazynu lub skorzystanie z usług fulfilment – to drugie rozwiązanie jest jednak znacznie łatwiejsze do zrealizowania. Wystarczy skontaktować się z operatorem logistycznym, który odbierze towar i przewiezie go do swojego magazynu. Od tego momentu cała odpowiedzialność spoczywa na firmie fulfilmentowej, a właściciel sklepu może zająć się strategią finansową czy też pozyskiwaniem nowych klientów.

Dodaj Komentarz