Istota i główne zasady mechandisingu

Opublikowane przez ekipeo 18/12/2014 0 Komentarzy 1725 odsłon

Merchandising jest sposobem na zwiększanie skuteczności sprzedaży poprzez wykorzystanie topografii sklepu, sztuki prezentacji produktów oraz podstawowych zasad psychologii. Działanie to ma na celu zwiększyć poziom sprzedaży, zainteresować konsumentów produktami, a także zwiększyć subiektywną ocenę wartości danego towaru przez klienta. Na merchandising składają się więc różnego rodzaju metody i narzędzia, które umożliwiają zoptymalizowanie przestrzeni sklepu, maksymalizację obrotu, a także zwiększenie marży.

Ekspozycja towaru w merchandisingu

shutterstock_1296673Jednym z głównych założeń merchandisingu jest odpowiednia ekspozycja towarów, które przynoszą danemu sklepowi największe korzyści, czyli produktów najwyższej jakości, z najlepszą marżą i najbardziej zyskownych. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest eksponowanie tych produktów na wysokości wzroku i w zasięgu ręki typowego konsumenta, gdyż to właśnie tak ulokowane produkty sprzedają się najlepiej. Za strefę najlepszej sprzedaży uznaje się wysokość 120 – 160cm od podłoża. Jest to również bardzo dobry rejon na to, aby eksponować różnego rodzaju nowości. Nawet, jeśli klient nie kupi od razu nowego produktu, to na pewno jego opakowanie zapadnie w pamięć.

Podstawowe zasady merchandisingu

Oto kilka głównych zasad merchandisingu o których należy pamiętać chcąc efektywnie sprzedawać swoje produkty.

  1. Produkty tej samej marki należy umieszczać obok siebie.
  2. Produkty tego samego typu należy układać obok siebie.
  3. W najatrakcyjniejszych lokalizacjach należy układać produkty najdroższe.
  4. Im więcej miejsca zajmuje dany produkt, tym większa jest jego sprzedaż.
  5. Klient porusza się po sklepie w sposób odwrotny do ruchu wskazówek zegara.
  6. Klient częściej sięga po produkty znajdujące się po jego prawej stronie.
  7. Klient, podczas zakupów, wykorzystuje wszystkie zmysły – wzroku, dotyku, zapachu, słuchu i smaku.
  8. Cała powierzchnia półek powinna być wykorzystana.
  9. Słabe strefy należy wzmacniać przez atrakcyjne produkty,
  10. Materiały reklamowe poprawiają sprzedaż produktu.  Bardzo efektywnym rozwiązaniem są w tym przypadku stojaki reklamowe, które informują konsumentów o nowościach i promocjach.

Sprawdź stojaki reklamowe w SIP Krosno.

Dodaj Komentarz