Jak obniżyć ciśnienie tętnicze domowymi sposobami – aktywność fizyczna

Opublikowane przez ekipeo 23/04/2015 0 Komentarzy 1013 odsłon

Jak obniżyć ciśnienie domowymi sposobami? Różne są na to sposoby. Możemy stosować wszelakiego rodzaju napary z ziół, możemy ułożyć sobie odpowiednią dietę, możemy też sięgnąć po niekonwencjonalne metody leczenia rodem z dalekiego wschodu. Przede wszystkim jednak możemy zająć się własnym ciałem, gdyż w przypadku nadciśnienia tętniczego to właśnie ciało najczęściej okazuje się podstawową przyczyną choroby.

Stare hasła ciągle aktualne

Ruch to zdrowie. Powiedzenie to przez wielu traktowane jest niczym wyświechtany slogan. Nieaktualny, bo przecież życie tak bardzo się zmieniło. Coś, co miało rację bytu kiedyś, nie może być dzisiaj traktowane poważnie. W erze kosmicznych technologii nie ma miejsca na mądrości wywodzące się z czasów antycznej Grecji.

A jednak. Ruch to zdrowie i w kwestii tej nie zmieniło się nic od czasów, gdy człowiek stanął na dwóch nogach. Kto zapomina o tej zasadzie, ten wstępuje na ścieżkę, która zaprowadzi go wprost do gabinetu lekarskiego, szpitala, a nawet dalej.

Tak samo jest w przypadku cierpiących na nadciśnienie tętnicze. Wśród przyczyn jego powstawania za podstawowe czynniki uważa się brak ruchu i złą dietę, czyli – jak mawiają fachowcy – niehigieniczny tryb życia.

crossfit-534615_1920

Zdrowie poprzez ruch

Dla każdego, kto wyraża prawdziwą chęć uporania się z nadciśnieniem tętniczym, właściwa aktywność fizyczna to podstawa; to najważniejszy element w drodze do zdrowia, ważniejszy nawet niż leki. Czym jest owa właściwa aktywność fizyczna? Jest to tak naprawdę długotrwały proces, który w tym konkretnym przypadku ma na celu przygotowanie, a następnie wdrożenie naszego organizmu do systematycznego wysiłku. W trakcie tego procesu ciało będzie podlegało różnego rodzaju zmianom stopniowo wpływającym na funkcjonowanie całego organizmu. Efektem docelowym właściwej aktywności fizycznej jest doprowadzenie naszego ciała do tego poziomu wytrenowania, na którym ostatecznie zanikną wszelkie objawy związane z jakimikolwiek chorobami wywołanymi przez dotychczasowy brak ruchu.

Etapy fizycznej walki z nadciśnieniem

Cały proces dochodzenia do oczekiwanego poziomu kondycji fizycznej można podzielić na trzy etapy:

  1. Przygotowanie i przyzwyczajenie ciała do regularnej aktywności fizycznej – na tym etapie należy przede wszystkim przyzwyczaić ciało i umysł do stałej aktywności. Kolejne formy ruchu należy wprowadzać stopniowo i ostrożnie, ciągle obserwując zachowanie organizmu. W żadnym wypadku nie wolno dopuścić do forsowania się, gdyż może się to zakończyć długotrwałą kontuzją lub innego typu urazem niweczącym plany dochodzenia do zdrowia.
  2. Wzmocnienie głównych partii mięśni oraz układu sercowo naczyniowego – etap konieczny do przejścia na wyższy poziom. Nasze ciało jest już przygotowane do ruchu, nasz umysł poradził sobie z naturalnym oporem przed aktywnością fizyczną, teraz należy wzmocnić główne partie mięśni oraz kondycję, czyli cały układ sercowo – naczyniowy. Objawy chorób tego układu, w tym i nadciśnienie tętnicze, na tym etapie zaczynają powoli zanikać. Jest wielce prawdopodobne, że ustaną zupełnie nim wykonamy kolejny krok w opisywanym procesie.
  3. Doprowadzenie ciała do wysokiego poziomu wytrenowania – etap ostatni, na którym osiągamy wymarzoną formę i, przede wszystkim, zdrowie, o którym marzyliśmy.

Obniżenie ciśnienia – wzrost jakości życia

Obniżenie ciśnienia domowymi sposobami, zwłaszcza poprzez aktywność fizyczną, jest jak najbardziej możliwe. – http://porady.mobi/jak-obnizyc-cisnienie-krwi-domowymi-sposobami/ Być może zajmie to sporo czasu, jednak dzięki tej metodzie nie tylko pozbędziemy się groźnej choroby, ale przy okazji poprawimy funkcjonowanie całego organizmu i to bez jakichkolwiek skutków ubocznych.

Dodaj Komentarz