Jak zlokalizować wyciek płynu chłodniczego

Opublikowane przez Redakcja 18/09/2014 0 Komentarzy 5819 odsłon

Pozornie niegroźny wyciek płynu chłodniczego może okazać się bardzo poważną w skutkach oraz kosztowną usterką. Tak więc jeśli pod naszym samochodem pojawia się plama jakiegoś płynu bardzo możliwe jest, że układ chłodzenia jest nieszczelny i wydobywa się z niego ciecz chłodząca. Przed oddaniem samochodu do warsztatu samochodowego i narażaniem się na dodatkowe wydatki warto spróbować samodzielnie zlokalizować miejsce wycieku. Oto kilka wskazówek, które nam w tym pomogą.

wyciek plynu chlodniczegoW pierwszej kolejności warto sprawdzić czy w pojemniku z płynem pojawiają się bąbelki – ważne jest aby robić to na włączonym silniku. Świadczy to o przedartej uszczelce głowicy silnika efektem czego jest nieszczelność pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym. Jest to groźna w skutkach awaria, może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. Pęknięta uszczelka może również sprawić, że płyn chłodniczy dostaje się do oleju silnikowego o czym świadczy beżowo-czekoladowy osad znajdujący się pod korkiem wlewu oleju. Zdarza się również tak, że w układzie chłodzenia ubywa płynu jedynie podczas jazdy. Wynikać to może z awarii radiatora, a więc pęknięciu jednego z kanałów. Podczas jazdy nacisk powietrza chłodzącego sprawia, że w układzie pojawia się nieszczelność przez co płyn się wylewa. W celu zlokalizowania tej usterki należy szukać beżowo-brunatnego pyłu, który osadza się w miejscu pęknięcia. Nie powinno być większych problemów ze zlokalizowaniem tego rodzaju uszkodzenia.

Płyn chłodzący może również wyciekać przez przewody gumowe, które np. w wyniku długiej eksploatacji ulegają zniszczeniu (bądź też posiadają mankamenty powstałe w procesie produkcji). Najczęściej wyciek z przewodów następuje na rozgrzanym silniku kiedy w całym układzie panuje nadciśnienie.

Pamiętajmy, że ubytków płynu chłodzącego nie można lekceważyć i nawet jeśli dookoła naszego samochodu nie ma żadnych śladów ani plam warto regularnie sprawdzać szczelność układu chłodzenia. Zagotowanie się płynu skutkuje najczęściej gęstą chmurą pary wydobywającą się spod maski naszego auta co może być niebezpieczne podczas jazdy.

Tekst powstał we współpracy z: http://www.autochlodnice.com/chlodnice,wody/k,100103/

Dodaj Komentarz