Kształtowanie wizerunku w Internecie
Jeszcze do niedawna dziedzina jaką jest public relations pojmowana była tylko i wyłącznie w kategoriach budowania pozytywnego wizerunku marki, instytucji czy też konkretnych osób w świecie rzeczywistym. Dopiero od niedawna pojęcie to dotyczy także świata wirtualnego.
E- PR bo o nim mowa, to działanie, którego cele są tożsame z celami tradycyjnie pojmowanego pr, z tym że ich realizacja odbywa się dzięki wykorzystywaniu różnorodnych narzędzi, dostępnych w Internecie. Cele te, to między innymi budowanie pozytywnego wizerunku wokół danego podmiotu, jak również tworzenie wokół niego społeczności internetowych, zintensyfikowanie rozpoznawalności marki wśród internautów czy też zapobieganie tworzących się w wirtualnej przestrzeni sytuacji kryzysowych. Do narządzi wykorzystywanych w e-PR zaliczyć można szczególnie transmitowane online konferencje prasowe, mailingi, internetowe biura prasowe, elementy marketingu szeptanego czy wirusowego, narzędzia platform video oraz coraz częściej działania NPRS czyli zarządzanie komunikatami prasowymi w oparciu o wiedzę z zakresu pozycjonowania, która zawiera się w promowaniu najważniejszych słów kluczowych w danych przekazach i artykułach.
Piarowcy dostrzegli bowiem potencjał jaki niosą za sobą seo-narzędzia internetowe stosowane dotychczas tylko przez pozycjonerów oraz bezpośrednie oddziaływanie wyników wyszukiwania na wizerunek konkretnej marki. Powstało nawet specjalne pojęcie określające działania mające na celu poprawę wizerunku marki w wyszukiwarkach internetowych. Tak zwany SERM czyli zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, opiera się głównie o dwa sposoby działania – jest próbą usunięcia z wyników wyszukiwania linków z wpisami zawierającymi negatywne lub obraźliwe informacje na temat danego podmiotu, oraz umieszczenia na wysokich pozycjach tych o pozytywnym wydźwięku.
Coraz częściej wykorzystywany SERM stał się zatem częścią SEO PR będąc niezwykle istotnym źródłem diagnozowania pojawiających się sytuacji kryzysowych, gdyż pozwala na ciągły monitoring postrzegania danych podmiotów w medium internetowym.
Dodaj Komentarz