Na czym polega program lojalnościowy?

Opublikowane przez ekipeo 20/08/2012 0 Komentarzy 1133 odsłon

W obecnych czasach bardzo popularną strategią biznesową firmy mającą na celu budowanie trwałych relacji z Klientami stają się programy lojalnościowe. Ich powszechne stosowanie wśród małych i dużych przedsiębiorstw wynika z wysokiego poziomu skuteczności przejawiające go się w przywiązaniu klienta do konkretnej marki. Na czym więc polegają programy lojalnościowe?

Generalizując można powiedzieć, że program lojalnościowy polega na kolekcjonowaniu punktów. W rzeczywistości wygląda to tak, że Klient za skorzystanie z konkretnej oferty firmy, zakup określonych produktów, czy realizację danej usługi otrzymuje punkty lojalnościowe, które są zapisywane na specjalnej karcie, bądź też mają postać naklejek, czy kuponów. Ilość przyznanych punktów jest uzależniona od kwoty zakupu i rodzaju nabywanych dóbr (usług). Zebranie liczby punktów określonej w kampanii marketingowej (uzewnętrznianej w katalogu lub ofercie z regulaminem programu) pozwala wymienić je na odpowiednie nagrody albo skorzystać z rabatu na konkretny produkt lub usługę. W ten sposób firma zwiększa sprzedaż swoich towarów (względnie poziom świadczonych usług), a w zamian zyskuje zadowolonego Klienta, który prawdopodobnie jeszcze nie raz skorzysta z oferty tej właśnie firmy. Prowadzi to do zbudowania trwałych relacji z uczestnikami programu, zgromadzenia grona lojalnych Klientów oraz zebrania cennych informacji o osobach korzystających z oferty firmy.

Z programami lojalnościowymi spotykamy się na stacjach benzynowych, w kawiarniach i markowych sklepach odzieżowych, ale także w osiedlowych sklepach spożywczych. Można je bowiem stosować niezależnie od profilu działalności firmy, ważne tylko, aby dostosować zasady gromadzenia punktów oraz reguły wynagradzania do oferty firmy i jej potencjalnych Klientów. Na wymierne korzyści z wprowadzonego programu nie trzeba będzie długo czekać- na początek wzrost obrotów, budowa atrakcyjnego w oczach odbiorców wizerunku marki, aż po powstanie szerokiego grona zadowolonych i lojalnych Klientów.

Dodaj Komentarz