Packshoty i fotografia produktowa

Opublikowane przez ekipeo 16/05/2022 0 Komentarzy 167 odsłon

Fotografia produktowa służy do prezentowania produktów, które oferuje sklep. Jeśli sklep ma bogatą ofertę, to oprócz zwykłych zdjęć odzieży oferuje również zdjęcia aranżowane. Bogate zaprezentowanie oferty ma szczególne znaczenie w branży modowej, gdyż klient kieruje się aspektem wizualnym, czyli tym, co widzi. Fotografia musi więc być atrakcyjnie zaprezentowana. Powinna mieć dobre tło i ciekawą aranżację. Agencja zajmująca się zdjęciami produktowymi ma w swojej usłudze zarówno samodzielną aranżację, kompozycję na podstawie przesłanych materiałów, jak i wynajem studia, również z asystentem.

Fennel – zdjęcia aranżowane i zwykłe

Przykładem studia fotografii produktowej jest firma Fennel, która powstała w 2014 roku. Właściciele nie ukrywają, że studio powstało z miłości do fotografii. Oferują szeroki wachlarz zdjęć od prostych packshotów po sesje zdjęciowe i zdjęcia do sklepów internetowych, gdzie trzeba jak najlepiej zaprezentować asortyment. Studio stawia na indywidualne podejście do klienta. Firma skupia się na zdjęciach odzieży, przedmiotów codziennego użytku, mebli oraz dodatków. Dysponuje dobrej jakości sprzętem, białymi tłami, manekinami typu duch, na których świetnie prezentują się produkty.

Rodzaje zdjęć produktowych

Fotografia produktowa łączy fotografię i marketing. Opisuje produkty, które chcemy sprzedaż. A oto rodzaje zdjęć:

  • packshot – fotografia na jasnym albo jednokolorowym tle
  • zdjęcia instruktażowe – użytkowe, służące do zaprezentowania klientowi instrukcji obsługi albo szkolenia
  • zdjęcia reklamowe – zaawansowane, informujące o produkcie ale też dokumentujące go. Liczy się tu również perswazja, zwrócenie uwagi na produkt i przekonanie klienta do zakupu

Fotografia odzieży czy aranżowana?

Zdjęcia aranżowane różnią się od zwykłych zdjęć odzieży. Produkt jest tutaj umieszczany w specjalnej aranżacji, czyli w otoczeniu innych przedmiotów. Tego typu fotografia świetnie sprawdza się jako promująca produkt, szczególnie w social mediach, gdzie potrzebna jest większa ilość bodźców. Z kolei zdjęcia odzieży prezentują produkt bez aranżacji, jest on tutaj głównym bohaterem. To produkt jest tutaj najważniejszy, bo klient chce wiedzieć, jak się on prezentuje, jest on raczej już zdecydowany na zakup. Stąd na przykład fotografie odzieży na niewidocznych manekinach oraz na płasko.

Robiąc zdjęcie samemu ryzykujesz błędami

Aby zrealizować zamówienie na zdjęcie odzieży lub aranżowane, należy wysłać produkt do studia, a potem firma…

  1. Stylizuje produkt.
  2. Ustawia oświetlenie.
  3. Tworzy fotografię.
  4. Retuszuje ją.
  5. Optymalizuje zdjęcia do danego rozmiaru, formatu i rozdzielczości.
  6. Wysyła klientowi.

    Zawsze można pokusić się o samodzielne zrobienie zdjęcia do sklepu internetowego, ale ryzykujemy wówczas błędami. A możliwości zrobienia błędów jest mnóstwo. Najczęstsze błędy to:

  • za małe lub niezoptymalizowane zdjęcia
  • zdjęcia niewyświetlające się dobrze na urządzeniach mobilnych
  • brak szczegółów zdjęć
  • zła jakość
  • zbyt mała ilość

Dodaj Komentarz