POS w pigułce

Opublikowane przez ekipeo 10/01/2015 0 Komentarzy 868 odsłon

Standy promocyjne, stojaki ekspozycyjne, listwy cenowe czy inne materiały POS można spotkać praktycznie w każdym sklepie, restauracji czy kiosku. Niemniej jednak te wdzięczne reklamy w natłoku pozostałych form promocji mogą zginąć i nie spełniać swojej roli. W takiej sytuacji istotny jest dobór właściwego produktu POS.

Jak wybrać właściwy POS? zakupy1

To pytanie zadaje sobie każdy, kto zdecyduje się umieścić swoje produkty na stojaki ekspozycyjne. Wszystko zależy przede wszystkim od budżetu, jakim dysponujemy na promocję oraz od ewentualnych ograniczeń technicznych.

W ostatnich latach zauważono, że klienci coraz częściej sięgają po produkty zamieszczone na ekspozytorach. Niezależnie od tego czy są to tańsze produkty modułowe czy tez indywidualne standy promocyjne przyciągają uwagę. Produkt tani nie oznacza produktu gorszego, biorąc pod uwagę jego jakość, ani mniej atrakcyjnego. Oszczędność w tym przypadku wiąże się jedynie z wyborem rodzaju materiału, z jakiego będzie wykonany dany stojak. Takie displaye są przedłużeniem komunikatu reklamowego i mają znacząca role w budowaniu i utrwalaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Rodzaje materiałów

W najbardziej uproszczonej formie materiały POS można podzielić na dwie podstawowe grupy: miękkie i twarde.

Twarde materiały wykorzystywane są do produkcji stojaków ekspozycyjnych, których zadaniem jest utrzymanie dużego ciężaru eksponowanego produktu. Zazwyczaj wtedy wykorzystuje się następujące produkty: drewno, aluminium, stal, plexa i inne tego typu.

Z kolei zadaniem materiałów miękkich jest krótka ekspozycja, która ma głównie na celu nadanie komunikatu reklamowego. Ich trwałość to zazwyczaj dwa miesiące. Dlatego głównym materiałem z jakiego wykonywana jest ta reklama to tektura, karton, folia itp.

Pomysł cenniejszy niż materiał

Niezależnie od tego, jaki materiał zostanie wybrany do promocji danego produktu, pomysł w produktach POS odgrywa główną rolę. Konstrukcja stojaka, umieszczone w ciekawy sposób listwy cenowe, czy inny ciekawy motyw – wszystko to, co przyciągnie uwagę przyszłego klienta w produktach POS jest ważne.

Artykuł powstał przy współpracy z: http://emano.com.pl/

 

 

 

Dodaj Komentarz