Przedsiębiorco – badaj swoje strony www!

Opublikowane przez Redakcja 24/05/2012 0 Komentarzy 856 odsłon

Strony internetowe budowane są przez webmasterów i webdesignerów ale dedykowane są przeważnie ludziom, którzy z ich tworzeniem mają niewiele wspólnego i nie znają się na programowaniu ani na mechanizmach, od których proces ten jest zależny. Przeciętnemu użytkownikowi zależy na tym aby dana witryna była przede wszystkim czytelna, intuicyjna, atrakcyjna oraz funkcjonalna, szczególnie jeśli jest to strona firmowa.

Jak wynika z ostatnio przeprowadzonych badań, ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie posiada własnej witryny internetowej, a te które ją posiadają nie przykładają zbyt dużej wagi do jej wyglądu i użyteczności. Dane te są dosyć martwiące, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż zaprojektowana odpowiednio i ze szczególną starannością strona jest obecnie jednym z podstawowych kanałów promocji oraz komunikacji pomiędzy firmami a potencjalnymi klientami.

Przedsiębiorstwa, które przekonały się o niezwykle ważnej roli jaką pełni strona www w jego działalności już nie tylko starają się aby witryny te były atrakcyjne i przejrzyste ale także korzystają z innowacyjnych narządzi jakim jest na przykład audyt ekspercki użyteczności czy testy użyteczności (testy usability), po to by dodatkowo wzmocnić ich efektywność. Testy te pozwalają na dogłębną analizę serwisów internetowych, prototypów czy projektów graficznych, dostarczają niezwykle istotnych informacji na temat poziomu ich użyteczności komunikacyjnej czy zachowań użytkowników na stronie. Szczególnie ważną metodą są testy z użytkownikami, które polegają na wchodzeniu w interakcję z witryną internetową w naturalnym otoczeniu, a zanotowane doświadczenia i zachowania przełożyć można na reakcje realnych użytkowników strony.

Należy pamiętać, że dobrze zaprojektowana witryna to szybszy czas znalezienia potrzebnej informacji, szybciej zakupiony produkt czy zamówiona konkretna usługa. Eksperci przeprowadzający badanie ergonomii serwisów internetowych zgodnie twierdzą, że jeśli klient w ciągu pół minuty nie znajdzie na naszej stronie tego czego szuka – przejdzie na stronę konkurencji. Użyteczna strona to zatem gwarant zysku i lojalności klientów.

Dodaj Komentarz