Resurs jednostek napędowych

Opublikowane przez Redakcja 17/09/2014 0 Komentarzy 2255 odsłon

Stan techniczny silnika bardzo często jest zagadką, a szczególną uwagę do stopnia zużycia jednostki napędowej przywiązujemy podczas kupowania używanego samochodu. Jednak co tak naprawdę wówczas warto sprawdzić? Jak dowiedzieć się, czy dany silnik ma przed sobą jeszcze wiele tysięcy kilometrów, czy może jego żywot powoli się kończy?

Na samym początku warto określić co rozumiemy pod pojęciem zużytego silnika. Niekoniecznie jest to fizyczne uszkodzenie uniemożliwiające jego dalszą pracę. Zużyta jednostka napędowa to taka, której użytkowanie wymaga częstych napraw oraz wkładu finansowego. Przykładowymi objawami silnika, który nie nadaje się do dalszego używania może być, np. pobieranie zbyt dużej ilości oleju silnikowego, liczne wycieki, nadmierna ilość emitowanych spalin czy głośna praca. Zazwyczaj, jeśli w samochodzie jednostka napędowa jest zużyta pojawiają się również problemy z innymi układami –  awariom ulegają wyeksploatowane hamulce, sprzęgło czy zawieszenie. W większości przypadków są to awarie, których naprawa jest nieopłacalna gdyż niejednokrotnie przewyższa wartość samochodu.

resurs jednostek napedowychJedną z przesłanek mówiących nam o tym, ile kilometrów jest w stanie pokonać dana jednostka napędowa jest tzw. resurs silnika. Jest to określona na podstawie danych statystycznych trwałość jednostki napędowej. Oczywiście nie można określić dokładnie jaki przebieg powinien bez problemu wytrzymać dany silnik natomiast dzięki resursowi śmiało można stwierdzić, że jednostki napędowe 1.9 TDI montowane w samochodach koncernu VW są w stanie pokonać nawet 500 000 kilometrów. Nie oznacza to jednak, że każdy Volkswagen z tym silnikiem musi przebyć taki dystans bez żadnej większej awarii.

Duży wpływ na żywotność jednostki napędowej ma sposób jej eksploatacji. O ile w przypadku nowych samochodów, kupowanych w salonie to jak długo silnik będzie prawidłowo funkcjonował zależy tylko i wyłącznie od nas, o tyle w przypadku aut używanych należy pamiętać, że nie mamy wpływu na to, co z silnikiem robili poprzedni właściciele.

Oto resursy wybranych, popularnych samochodów i jednostek napędowych:

Audi 100/A6 2.5 TDI 5-cyl. 700 tys. km
Audi A6 (C5) 2.8 V6 600 tys. km
Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark 300 tys. km
BMW 530i E39 500 tys. km
Honda Civic 1.4 350 tys. km
Peugeot 206 1.4 8V 300 tys. km
Renault Megane II 1.4 16V 350 tys. km
VW Golf V 1.4 TFSI 200 tys. km
Mercedes C280 W202 500 tys. km
Honda Accord 2.2 CTDi 600 tys. km
Opel Vectra C 1.9 CTDI 500 tys. km
VW Passat B5 1.9 TDI 650 tys. km
VW Passat B6 2.0 TDI 16V 450 tys. km
Volvo V70 D5 700 tys. km

 

Więcej informacji: http://www.autoparto.pl/silnik/

Dodaj Komentarz