Standardy hoteli w Polsce

Opublikowane przez Redakcja 13/09/2012 0 Komentarzy 1433 odsłon

Standard, poziom, jakość hotelu określa liczba gwiazdek, jednak nie są one takie same dla wszystkich krajów. Każde państwo indywidualnie ustala normy hotelowe i  precyzuje odpowiadającą im liczbę gwiazdek. Wszędzie jednak obowiązuje zasada im więcej gwiazdek tym wyższy standard i ceny.

Hotele w Polsce oceniane są za pomocą systemu gwiazdek, który ma za zadanie ujednolicenie standardów jakich możemy się spodziewać w danym obiekcie. Gwiazdki określają między innymi standard i wyposażenie pokoi, jakość i funkcjonowanie gastronomii, a także inne dodatkowe usługi.

Hotel z jedną gwiazdką to obiekt posiadający skromne wyposażenie i oferujący  podstawowe usługi. Małe pokoje z łóżkiem, szafą, szafką nocną i umywalką. Łazienka niekoniecznie usytuowana przy pokoju. Brak telefonu oraz eleganckiej restauracji.
Dwie gwiazdki oznaczają troszkę wyższy standard hotelu. W takim hotelu pokoje są wyposażone w podstawowe meble i posiadają łazienkę, telewizor oraz telefon. Garaże lub parking oraz śniadanie wliczone są z reguły w cenę noclegu.

Średni standard hotelu określają trzy gwiazdki. Hotel o średnim standardzie to obiekt oferujący pokoje z łazienką, TV, telefonem oraz klimatyzacją. Możesz się tutaj spodziewać codziennej wymiany pościeli, sprzątanie, udostępnienie pralni hotelowej. Trzy gwiazdki informują również, że hotel udostępnia parking strzeżony swoim gościom, hol restauracyjny oraz wypożyczalnię sprzętu rekreacyjnego.

Centrum biznesowe, sale na konferencje, dwie restauracje, siłownia, salon piękności, internet  w każdym pokoju, dostęp do codziennej prasy, wysoki standard obsługi i wyposażenia, apartamenty, takich standardów możemy się spodziewać w hotelach posiadających cztery gwiazdki.

Najwyższą jakość hoteli określa pięć gwiazdek. Obiekty te posiadają bardzo wysoką jakość usług i zakwaterowanie. Znajdziesz w nich rozbudowane kompleksy apartamentów, spa, gwarantowane miejsca parkingowe oraz room service działający przez całą dobę oraz obsługę mówiącą przynajmniej w dwóch językach obcych.

Dodaj Komentarz