Trade marketing w praktyce

Opublikowane przez ekipeo 10/02/2015 0 Komentarzy 2114 odsłon

shutterstock_117850396Każda sprzedaż, aby była skuteczna, musi być wsparta odpowiednimi działaniami marketingowymi. Trade marketing jest narzędziem, które opiera się na współdziałaniu zarówno z działem sprzedaży jak i marketingu. Taka współpraca pozwala na osiągnięcie zamierzonych celów sprzedażowych.

Trade marketing obejmuje nie tylko tworzenie całościowej strategii promocji, ale także zarządzanie logistyką, tworzenie raportów sprzedaży oraz analizę konkurencji.

Działania wspierające sprzedaż bywają jednak często zaniedbywane. Opierają się one w wielu przypadkach na pewnych stałych schematach, które często nie są skuteczne lub straciły skuteczność jakiś czas temu. Przykładów, gdzie losowo umieszczony baner reklamowy jest jedynym przejawem działań promocyjnych możemy znaleźć bardzo wiele.

Obecnie warto korzystać z usług firm, które w sposób kompletny zajmą się wsparciem sprzedażą i doradzą w zakresie promocji naszych produktów, bądź usług. Potwierdzeniem tych słów jest firma Emano. Firma do oferty, oprócz sztandarowych produktów jakim są stojaki reklamowe i inne materiały promocyjne włączyła również profesjonalne doradztwo w zakresie wyboru produktu, który będzie najskuteczniejszą formą reklamy (http://www.emano.com.pl/oferta-nie-jestesmy-jedynie-biorca-briefow.html). Wybór poprzedza m. in. analiza konkurencji i wnikliwe zapoznanie się z miejscem, gdzie dana reklama ma się pojawić.

Podjęcie dodatkowych działań może na pierwszy rzut oka nie przekładać się od razu na pożądane przez nas wyniki. Jednak w długim okresie czasu przynosi korzyści obejmujące przede wszystkim wzrost świadomości marki u naszych klientów, co bezpośrednio przełoży się na wzrost sprzedaży i poprawę wyniku finansowego przedsiębiorstwa. Zaś perspektywiczne myślenie jest jedną z głównych cech, jakie powinien posiadać każdy przedsiębiorca.

Artykuł napisany we współpracy z http://www.emano.com.pl/

Dodaj Komentarz