Trendy marketingowe

Opublikowane przez ekipeo 22/08/2012 0 Komentarzy 1003 odsłon

Postęp technologiczny oraz wzrost popularności promocji marki w internecie sprawia, że tradycyjne metody reklamy w postaci bilbordów, czy ulotek reklamowych straciły na znaczeniu. Aktualne trendy mediowe zmierzają w kierunku  inbound marketingu.

Obecnie głównym źródłem informacji dla społeczeństwa są zasoby internetowe. To w nich ludzie szukają opinii o konkretnej firmie, czy produkcie, tutaj znajdują całkowitą ofertę danego przedsiębiorstwa, jego dane teleadresowe, czy szczegółowy cennik dóbr i usług. Jeszcze kilka lat lat temu wystarczyła klasyczna wizytówka firmy w branżowym katalogu stron oraz prosta strona internetowa, aby dotrzeć do potencjalnych Klientów, ale obecne trendy mediowe szukają innej drogi do kontaktów z Klientami.

Najnowszy trend mediowy stanowią korporacyjne i produktowe blogi, za sprawą których tworzą się grupy dyskusyjne, wymieniające wzajemne spostrzeżenia i uwagi. Generalnie nie ma znaczenia, czy firmowy blog prowadzony jest przez zatrudnionych w firmie pracowników z działu marketingu, czy też zajmuje się tym agencja PR, czy dom mediowy. Ważne, aby regularnie publikować interesujące treści, które zainteresują użytkowników i skłonią ich do skomentowania. Bardzo podobną drogą dotarcia do klientów są aktywnie działające fora internetowe, które z jednej strony pozwalają zamieszczać własne zdanie na temat konkretnego produktu, usługi, a nawet firmy, z drugiej zaś pozwalają nowym użytkownikom poznać opinie innych osób. Pozytywne opinie z pewnością przełożą się na powstanie grona lojalnych klientów.

Wspomniana wcześniej strona internetowa firmy jest niezbędnym elementem promocji w internecie. Zoptymalizowana witryna zajmująca wysoką pozycję w wynikach wyszukiwana na konkretne frazy kluczowe to najpopularniejsza droga dotarcia do Klientów. Jednakże do zbudowania wiarygodnego wizerunku w internecie potrzebna jest aktywność- publikowanie nowych, rzetelnych treści na stronie www, stałe prowadzenie profilu firmowego w serwisach społecznościowych. Obecnie firma musi prowadzić tzw. inbound marketing, który kładzie nacisk na wartościowe, rozpoznawalne i unikalne treści, które same przyciągną Klientów do danej marki, produktu, czy usługi.

Dodaj Komentarz