Zbilansowana dieta

Opublikowane przez Redakcja 06/02/2014 0 Komentarzy 842 odsłon

Nie każda osoba wie, że dieta to tak naprawdę sposób odżywiania. Cały czas jesteśmy na diecie. Zbilansowana zapewnia dobre samopoczucie na co dzień oraz chroni przed chorobami. Monotonne jedzenie nie służy organizmowi. Warto zadbać, aby przyrządzanym posiłkom nie brakowało niezbędnych wartości odżywczych.
diet-776158-m
Na co zwracać uwagę
Przyrządzając posiłki należy pamiętać o czynnikach, które wpływają  na zapotrzebowanie energetyczne. Każda osoba ma inne, a zależy ono od:

  • wieku
  • masy ciała
  • rodzaju wykonywanej pracy
  • aktywności fizycznej w czasie wolnym

Komponując menu warto zwrócić uwagę czy jest ono urozmaicone. Przed wahaniami wagi można ustrzec się spożywając proporcjonalną ilość kalorii do dziennego zapotrzebowania. Na masę ciała  ma wpływ również dzienna ilość spożywanych posiłków oraz odstępy czasu między nimi. Często podkreśla się to, że prawidłowo powinno się spożywać od 5 do 6 posiłków dziennie. Przerwy między nimi nie powinny być dłuższe niż trzy godziny. Zapewnia to lepsze wykorzystanie składników odżywczych z pożywienia.

Węglowodany  
Wiele osób, uważa je za największe zło. Jednak tak naprawdę węglowodany to paliwo, na którym człowiek jedzie cały dzień. W dobrze zbilansowanej diecie nie powinno ich zabraknąć. Produkty zbożowe, makarony, kasze – powinny być w uwzględnione w każdym posiłku. Co ciekawe błonnik zwany włóknem pokarmowym jest nieprzyswajalnym przez człowieka węglowodanem.

Co z słodyczami?
Najczęściej popełnianym grzechem przez osoby na diecie jest zbyt częste podjadanie, tym bardziej jeśli przekąski to słodycze. Nadmiar cukru wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie mózgu, powoduje senność oraz spadek procesów poznawczych. Szczególnie nie powinny zajadać się nimi dzieci, gdyż przyzwyczajenia żywieniowe w perspektywie czasu trudno zmienić. Jeśli dziecko lubi słodkie przekąski powinno się zadbać o to, aby zakupione produkty miały w swoim składzie przede wszystkim naturalne substancje. Na stronach producentów słodyczy można znaleźć zakładkę z certyfikatami potwierdzająca jakość dostępnych towarów. Takie informacje są podane m.in. na stronie
Słodycze wcale nie muszą kojarzyć się z niezdrowymi produktami. Jak widać niektóre z nich posiadają naturalne barwniki oraz witaminy.

Więcej informacji na http://www.argo.net.pl/

Dodaj Komentarz